Prva školjka za jedan od predviđena dva nova modela, sa proizvodnih linija Fijat automobila Srbija (FAS) sići će, saznaje naš list, krajem meseca, najverovatnije 29. septembra. Radi se, naravno, o startu proizvodnje karoserijskih delova i sklopova i početku uhodavanja proizvodne opreme za njihovu izradu. Prototipovi novih modela koji će se proizvoditi u Kragujevcu napravljeni su, i moći će da se vide (ne i da se fotografišu) u Fijatovom razvojnom centru u Torinu, sredinom narednog meseca. Svetsku promociju novih automobila, koji će izlaziti iz pogona kragujevačke fabrike, imaće na Sajmu automobila u Ženevi, u martu naredne godine, nakon čega bi trebalo da počne njihova serijska proizvodnja u FAS-u. Već je poznato da će se u Kragujevcu proizvoditi automobili „B“ klase (ili segmenta), da će jedan imati pet, a drugi sedam sedišta. Prvi model će biti, uslovno rečeno, gradski, a drugi porodični automobil, a proizvodiće se u godišnjim serijama od 200.000 do 300.000 vozila.
Prva školjka za jedan od predviđena dva nova modela, sa proizvodnih linija Fijat automobila Srbija (FAS) sići će, saznaje naš list, krajem meseca, najverovatnije 29. septembra.
Radi se, naravno, o startu proizvodnje karoserijskih delova i sklopova i početku uhodavanja proizvodne opreme za njihovu izradu.
Prototipovi novih modela koji će se proizvoditi u Kragujevcu napravljeni su, i moći će da se vide (ne i da se fotografišu) u Fijatovom razvojnom centru u Torinu, sredinom narednog meseca. Svetsku promociju novih automobila, koji će izlaziti iz pogona kragujevačke fabrike, imaće na Sajmu automobila u Ženevi, u martu naredne godine, nakon čega bi, kako se najavljuje, trebalo da počne njihova serijska proizvodnja u FAS-u.
Već je poznato da će se u Kragujevcu proizvoditi automobili „B“ klase (ili segmenta), da će jedan imati pet, a drugi sedam sedišta. Prvi model će biti, uslovno rečeno, gradski, a drugi porodični automobil, a proizvodiće se u godišnjim serijama od 200.000 do 300.000 vozila. Očekuje se ba bi godišnja produkcija od 200.000 automobila u kragujevačkoj fabrici trebalo da bude ostvarena u 2013. godini, dok će puni kapacitet biti dostignut nejverovatnije do 2015. godine.
Kako se građevinska rekonstrukcija pogona nekadašnje Zastavine fabrike i njihovo opremanje savremenom proizvodnom opremom privode kraju, to će krajem meseca u rad biti puštena jedna rekonstruisana hala. Potom bi, svakog meseca do kraja godine, u rad trebalo da se pušta po jedan, ili dva rekonstruisana proizvodna pogona, da bi u prvoj polovini decembra počela probna proizvodnja jednog od od dva najavljena modela. Nakon toga uslediće pauza do početka serijske proizvodnje koja će, kao što je uobičajeno u automobilskoj industriji, biti iskorišćena za „štelovanje“ opreme i otklanjanje eventualnih propusta i grešaka u proizvodnom procesu, te za merketinšku promociju novog modela, koji će se prodavati na svetskom tržištu, pre svega američkom i evropskom.
U međuvremenu, očekuje se da će novi generalni menadžer FAS-a Antonio Ferara, u sredu, 21. septembra, prvi put da se obrati domaćoj javnosti. Naime, prema informacijama našeg lista, on će u razgovoru sa novinarima govoriti isključivo proizvodnim planovima kragujevačke fabrike.
Podsetimo, Antonio Ferara je prošlog meseca na mestu prvog čoveka u FAS-u zamenio Đovanija de Filipisa, koji je priveo kraju posao vezan za rekonstrukciju pogona nekadašnje Zastavine Fabrike automobila. Ferara, koji je do sada uspešno rukovodio Fijatovom fabrikom u Monte Klasinu, blizu Napulja, u Kragujevcu treba da organizuje proizvodnju novih modela.